Saturday, January 2, 2010

Biblioteksstatistik i Google Fusion Tables


Da jeg så fusion tables første gang vidste jeg med det samme at her var noget stort på vej ... Jeg har brugt det nogle gange ( data fra Galathea ekspeditionen: http://tables.googlelabs.com/DataSource?snapid=13604) og jeg synes det er et sjovt værktøj og let at gå til.
Som sædvanlig har Søren lavet en meget mere grundig gennemgang af produktet og jeg kan kun anbefale at I kikker forbi hans blog ...
/Sik


When I first saw fusion tables I knew something great was coming ... I've been using it a couple of times and liked very much ... No doubt Google can and will create a great tool with it.
/Sik

Quote

[...]

Nu viser Google Fusion Tables kun de data der opfylder denne betingelse. Nu er det tid til at visualisere (i menuen Visualize) disse data, og der er et “Map” værktøj. NB for at visualisere skal data være offentliggjort dvs. alle må se data, men ikke nødvendigvis også rette i dem. Det gøres i højre side ved klik på “Share” knappen, og vælg en af de delemuligheder du ønsker.

Map værktøj i Google Fusion Tables

Efter klik på “Map” dukker nu et Google Maps op, og der er en “Get Embeddable Link”, hvor du så henter indlejringskoden “eng: Embed”. Denne stump kode kan så indsættes på dit eget domæne. Jeg har sat en websidde op med den indlejret kode til Google Maps og “Bar” visualiseringerne fra Google Fusion Tables.

Google Maps - fusion tables eksport
Bar visualisering - fusion tables

[...]


Read more: http://www.microformats.dk/2010/01/02/biblioteksstatistik-i-google-fusion-tables/

No comments:

Post a Comment